Saatavienhallinta
Olemme siirtäneet seuramme laskujen reskontran, saatavien eräpäivän jälkeisen seurannan ja sitä koskevat toimenpiteet Visma Amili Oy:lle (ent. Visma Financial Solutions Oy). Käytännössä tämä merkitsee seuraavaa:
- suoritus seuralle kulkee Visma Amili Oy:n asiakasvaraintilin kautta
- Visma Amili Oy lähettää maksuhuomautukset
On tärkeää maksaa lasku aina laskulla näkyvälle pankkitilille ja käyttäen laskun viitenumeroa. Muistutus- ja perintäkulut sekä korot peritään velalliselta.
Maksamiseen liittyvissä asioissa ota yhteyttä AINA Visma Amiliin https://maksuhelposti.fi
- Esimerkiksi, jos olet maksanut laskun vahingossa kahteen kertaan -> Toimitathan https://maksuhelposti.fi etusivun yhteydenottolomakkeella tilinumeron liikasuorituksen palautusta varten. Voit ilmoittaa lomakkeella myös, jos haluat kohdistaa liikasuorituksen avoimelle laskulle.
Maksusopimus
Mikäli haluat lisää maksuaikaa laskuille, ole yhteydessä seuran toimistolle / joukkueenjohtajaan ennen laskun erääntymistä. Maksusopimuksen kesto ei voi ylittää pelikautta eli pelaajan kaikki kyseisen pelikauden maksut tulee olla maksettuna 30.6. mennessä. Maksusopimusten teko onnistuu parhaiten sopimalla asiasta jo heti kauden alussa tai viimeistään heti laskun saavuttua.
Saatavienhallinnan prosessi
Maksuaikojen päättyessä alkavat odotusajat, joiden umpeuduttua lähetetään maksuhuomautus/ maksuvaatimus, mikäli suorituksia ei ole Vismalle kirjautunut. Maksuaika laskulla on aina vähintään 14 päivää. Visma lähettää maksuhuomautuksen 14 päivää eräpäivästä. Tämän jälkeen Visma lähettää maksuvaatimuksen 17 päivää huomautuksesta. Jos laskua ei makseta vieläkään 10 päivän kuluessa, siirtyy lasku perintään.
Asiasanat: maksumuistutus, maksuhuomautus, maksuvaatimus, perintä, eräpäivä, lasku